Meetings en een bruiloft! - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu Meetings en een bruiloft! - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu

Meetings en een bruiloft!

Door: Missie 8

Blijf op de hoogte en volg Evaton West DCC's

03 November 2014 | Zuid-Afrika, Vanderbijlpark

Daar zijn we weer...
We hebben weer heel wat mee gemaakt dus neem allen een lekker drankje in de hand en ga er maar weer eens even lekker voor zitten.

Woensdag en donderdag stonden in het teken van overleggen, bezoeken aan de Toy-library en natuurlijk vanuit leuke maar kleine activiteiten met de kinderen.

Woensdag zijn Marijke en Fieneke de dag begonnen met een gezellige wandeling door de wijk om een bezoekje te brengen aan de Toy-library. Bij binnenkomst keken de kinderen hun ogen uit, zoveel speelgoed bij elkaar ze wisten gewoon niet waar dat ze moesten beginnen. Alles werd uit de kasten gehaald en je zag duidelijk dat er behoefte was aan begeleiding . Een goede taak voor de teachers en Marijke en Fieneke. Iedere teacher nam een hoek voor zijn rekening en de kinderen hebben hier vervolgens heerlijk gespeeld! We hebben van de stralende gezichtjes genoten.

Woensdag hebben Mirthe en Kim in de ochtend van bloem, olie, water en zand klei voor de kinderen gemaakt. Wij wilden graag met de kinderen creatief aan de slag gaan. Alle verse groentes kwam weer tevoorschijn en de kinderen mochten deze van klei namaken. Het was een super geslaagde activiteit waarin de kinderen volop genoten en tegelijkertijd ook leerden.

Woensdagmiddag stond er nog een meeting op de planning met Alice, Felicita en ons 4. We wilden het graag met hun hebben over de toyboxen en wat te doen met de Toy- library in de toekomst. Het was voor ons een pittig overleg. Het is moeilijk om duidelijk te krijgen waar alle toyboxen naar toe zijn gegaan en wat iedereen wil met de Toy-library. Volgende week donderdag hebben we een volgende meeting staan met dan ook Jacob, Linda en alle principals erbij. Wij zijn namelijk ook erg benieuwd wat zij denken van de Toy- library en of zij weten hoe om te gaan met het speelgoed uit de toybox. Wij verzorgen na deze meeting ook een korte workshop voor de principals.

Donderdag begon de dag voor Mirthe en Kim op de Toylibrary. De 10 kinderen kwamen een half uurtje later met 1 auto en 2 teachers erin...je kunt je wel voorstellen dat deze auto bommetje vol zat.
De oogjes van de kinderen straalden helemaal toen ze het vele speelgoed binnen zagen. Ze wachten geduldig af tot wij uitleg hadden gegeven wat er allemaal in de hoeken te vinden was. Daarna kon het spelen echt beginnen. De teachers begeleiden het spel erg goed, leuk om te zien! Ook deze kinderen en de teachers hebben erg genoten van de Toy-library.

Marijke en Fieneke hebben donderdag ieder op hun eigen groep gewerkt. Bij Marijke hebben ze verder gewerkt aan het thema zomer en bij Fieneke werd er volop geknutseld voor het thema vogels.
Een erg leuke en creatieve week!
Donderdagmiddag zijn we na ons werk samen met Bias en Nhlanhla naar de Vaal markt gegaan om opzoek te gaan naar een leuk trouwcadeau voor Mambo en Nono. En uiteraard wederom genoten van een hapje en drankje bij Mugg en Bean.

Vrijdag was het tijd voor verslaglegging en een beetje genieten van de zonnestraaltjes.
Zaterdag was het dan zover, Mambo en Nono gingen trouwen en wij waren uitgenodigd.
Overal werden wij naast het bruidspaar in het zonnetje gezet, er waren tenslotte 4 Magoa's (blanken) op de bruiloft in een Township aanwezig. We zaten aan tafel nummer 1 bij de bruidsmeisjes en werden vaak in speeches benoemd. Best apart voor ons om te ervaren en zo speciaal behandeld te worden, deze dag draait volgens ons tenslotte om het bruidspaar. Na een heerlijk diner was het tijd om even lekker te dansen. Wij kijken met z'n allen terug op een super geslaagde dag!

Zondag zouden we samen met Angela en Johan een bezoekje brengen aan de Lionfarm. Helaas kon dit niet doorgaan omdat Kim 's-nachts ziek was geworden. Voor iedereen dus een verplicht rust dagje. Marijke, Fieneke en Mirthe zijn in de middag en avond op zoek gegaan naar de apen op de campus maar helaas voor Marijke geen aap te zien....daar waar Fieneke en Mirthe toch echt beweren afgelopen woensdag apen te hebben gezien... Vandaag dus maar een 3e poging. Men zegt toch 3 maal is scheepsrecht?!?

Voor iedereen hele fijne werkweek en tot snel!

• 03 November 2014 - 19:14

Bethje:

Wat geweldig om te lezen dat ook jullie zo'n fantastische dingen mee mogen maken tijdens jullie missie. Ook tijdens onze missie hebben we ons regelmatig heel speciaal gevoeld, geniet ervan!

• 03 November 2014 - 19:17

Peter Notten:

Stralend! Dat jullie nog tijd vinden om verslagen te schrijven...

• 03 November 2014 - 20:05

Wies:

Weer een mooi verslag. Wat leuk dat jullie naar de bruiloft van Mambo zijn geweest, willen jullie hem van mij feliciteren?!
    Verder zou ik willen zeggen: blijven zoeken naar de apen ( ze zitten er zeker) en blijven zoeken naar de toyboxen, balen dat ze niet te vinden zijn zeg.
    Nog een mooie tijd gewenst van Wies

• 03 November 2014 - 21:42

Cindy Kox:

Goed bezig allemaal en wat leuk om zo'n bruiloft mee te mogen maken.
    Kim, ik hoop dat je je weer wat beter voelt.

Groetjes

• 03 November 2014 - 21:54

Judith:

Wow wat een mooi bruidspaar...super om dit mee te maken lijkt me.
    Kim, voel je je al wat beter?
    Die apen komen wel hoor....zet maar een ontbijtje klaar op jullie mooie tafeltje!

• 03 November 2014 - 22:32

Ellen Jansbeken:

Dag allemaal,

Geweldig om jullie verhalen te lezen! Mooi wat jullie daar bereiken, voor zowel de kinderen als de teachers. Ga zo door!

• 04 November 2014 - 00:06

Truus:

Wat zal Mambo trots zijn geweest op zijn Hollandse gasten, feliciteer hem ook maar van mij.
    Ook groep 4 is aanwezig geweest op een bruiloft en dit was een onvergetelijke ervaring.
    Ik geniet van jullie verslagen en foto's
    groetjes Truus (4)

• 04 November 2014 - 08:56

Kim Hoefnagels:

Wat een leuk verslag weer!! Wat maken jullie toch geweldige dingen mee!! Geniet er nog van daar!! Jullie zijn toppers!!

Groetjes kim

• 04 November 2014 - 11:05

Peter Notten:

En overigens, als je apen op het terrein wilt zien, dan moet je 's avonds eens in de buurt van de poort bij jullie appartement gaan kijken. Daar stropen ze doorgaans op afval.

• 04 November 2014 - 13:35

Carmen:

Hoi allemaal,

Een erg leuk verslag weer om te lezen! Jullie zitten alweer op de helft dus ga zo door met alle mooie en goede dingen die jullie daar verrichten. Ik ben trots op jullie!

Groetjes Carmen

• 05 November 2014 - 16:25

Els:

Weer een bijzondere ervaring zo'n bruiloft.En apen zijn er zeker. Grtjes vanuit een nog zuidelijker Afrika