Een week voor vertrek - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu Een week voor vertrek - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu

Een week voor vertrek

Door: Melissa Zwart

Blijf op de hoogte en volg Evaton West DCC's

25 Januari 2015 | Nederland, Nederland

Welkom bij onze blog over het bijzondere project EWDCC. Wij zijn alweer team 9 die op missie gaan bij de Day Care Centers in Evaton West, Zuid-Afrika! We verblijven op de campus van de North West University in Vanderbijlpark.

Zondag 1 februari is het dan eindelijk zo ver, om 6.00 uur in de ochtend verzamelen op het station in Eindhoven en om 10.10 uur vliegen we dan vanaf Schiphol. Op werkstage naar Zuid-Afrika.... Op dit moment zijn we echt aan het aftellen. We nemen dan voor 7 weken afscheid van onze lieve familie, vrienden en collega's.
Met zijn vieren (Sigrid, Chantal, Cindy en Melissa) gaan we daar op missie om onze kennis over te dragen over het fantastische beroep dat wij uitoefenen.

In een paar weken tijd hebben we elkaar enigszins moeten leren kennen en moeten voorbereiden. Maar hoe bereid je je voor op iets waarvan je totaal niet weet wat je kunt verwachten?
Na een aantal etentjes, bijeenkomsten en mailcontact is het dan bijna zo ver. We hebben ons al een beetje kunnen voorbereiden door een hele leuke presentatie van het vorige missie team. Zij hebben de missie overgedragen aan ons. We hebben van hen een potje met een zaadje daarin gekregen. Een leuk symbolisch geschenk, dat we elke missie de mensen in Afrika beetje bij beetje kunnen helpen en laten groeien door middel van onze kennis. Maar natuurlijk ook onszelf persoonlijk kunnen ontwikkelen en bijzondere ervaringen gaan opdoen.

Even voorstellen, want wie zijn wij en wie gaan jullie de aankomende 7 weken volgen?

Hallo, ik ben Sigrid Kooiman, 40 jaar en ik mag mee naar Afrika!
Ik werk nu ongeveer 9 jaar bij de Skar in Arnhem. Op kinderdagverblijf De Veldmuis, Tante Appelboom en nu op Bso Kunstig Enzo. Ik heb dus alle leeftijden tussen de 0 en 12 jaar al eens gezien. Thuis heb ik ook nog een prachtige dochter van 13 jaar. Mijn buitenlandse werkervaringen beperken zich tot het Westerse USA en IJsland, maar de rest van de wereld trekt al aan me vanaf ik kan fietsen (als je 6 bent, denk je dat je kunt fietsen naar Afrika). Ik ben thuis in alle creatieviteiten die je kunt verzinnen, zolang er niet een mooi resultaat wordt verwacht. Belangrijk vind ik dat, elk kind zichzelf mag kunnen worden (en zijn). We gaan zien of ik dat ook kan toepassen in Afrika. In ieder geval ga ik daar heel veel leren, zien en beleven!! Groetjes Sigrid

Hallo allemaal! Mijn naam is Cindy de Quant en ik werk als Pedagogisch Medewerker bij Korein Jozef Israelslaan (babygroep 'de Biggetjes'). Vanaf 1 februari ga ik mijn groep lieve baby's en dreumesen verruilen voor een groep Zuid-Afrikaanse kindjes in Evaton West. Met Chantal, Melissa en Sigrid heb ik inmiddels kennis gemaakt en het zijn enthousiaste, intelligente meiden, die ik graag beter wil leren kennen. Ik zie de reis, het werk en het ontmoeten van de mensen en cultuur als een spannende uitdaging, waar we veel van kunnen leren. We nemen mee: een open blik, onze rugzak vol kinderkennis en creativiteit, een flinke dosis bescheidenheid en flexibiliteit, handen uit de mouwen en vooruit met de geit! Ik heb er zin in..... Groetjes, Cindy

Hallo allemaal, ik ben Chantal van de Loo en werk op de vestiging Rederijkerstraat in Geldrop. Ik heb enorm veel zin in deze nieuwe en bijzondere uitdaging!!! WoW Zuid-Afrika... Ik ben erg benieuwd hoe het daar is...jullie ook??? Volg dan onze blog en lees en leef met ons mee.

Hallo allemaal, ik ben Melissa Zwart 20 jaar en stagiaire binnen Korein Kinderplein aan de st. lidwinastraat in Eindhoven. En wat heb ik al veel geleerd tijdens mijn tijd op deze stageplaats. Toen ik deze bijzondere kans kreeg wilde ik die dan ook met beide handen aanpakken! Ik ben hier erg dankbaar voor. Nog een week en dan is het eindelijk zover, samen met Cindy, Sigrid en Chantal hoop ik een zeer leerzame periode te hebben tijdens mijn werkstage in Zuid-Afrika! Ik ben erg enthousiast, nieuwsgierig, heb zin in een uitdaging en hoop met de kennis die ik heb anderen te kunnen helpen. Lezen jullie mee tijdens ons spannend avontuur? Ik kan niet wachten!! Groetjes, Melissa.

We hopen dat jullie ons blijven volgen tijdens dit zeer bijzondere project.

  • 25 Januari 2015 - 22:04

    Monique Hanssen:

    Zo dames jullie staan er goed voor. Ik wens jullie heel veel mooie, interessante en leerzame momenten en natuurlijk heel veel plezier in Zuid-Afrika.
    Succes.
    Groetjes Monique, team 7

  • 25 Januari 2015 - 22:36

    Judith Van Lith:

    Ojee, zelfs bij mij kriebelt het al een beetje, wat moet het dan wel voor jullie spannend zijn!
    Ik ga jullie volgen met veel interesse. geniet van de voorpret en voorbereidingen en heel veel succes!
    Groeten van Judith, team 7

  • 25 Januari 2015 - 23:26

    Peter Notten:

    Prachtig dames, het enthousiasme spat er van af. Hopelijk kunnen jullie die vasthouden de komende acht weken. Want je staat voor een avontuur, ver van huis, onder bijzondere en wisselende omstandigheden. Natuurlijk is er ook ruimte voor plezier en zon (!). Ik heb het geluk jullie al uitgebreid gesproken te hebben en heb er ook alle vertrouwen in dat je weer iets toe zult voegen aan het leven van jonge kinderen, hun ouders en begeleiders in de kindercentra. Succes Team 9!

  • 26 Januari 2015 - 11:35

    Alianne:

    Leuk om mijn superenthousiaste collega Sigrid en de anderen zo te kunnen volgen. Ik ben nu al reuze benieuwd naar alle verhalen die ik hier straks kan lezen en vooral over 8 weken in "real life" te horen krijg. Dames ontzettend veel plezier en een schat aan prachtige ervaringen gewenst !!!


  • 26 Januari 2015 - 17:04

    Riet Limburg:

    Hoi meiden, maak er een mooi stage van en vergeet ook niet wat van het mooie Afrika te zien. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen, schrijf maar vaak!
    (Ik ben een zus van de moeder van Sigrid.)
    Veel plezier,
    Riet

  • 27 Januari 2015 - 08:30

    Bethje Van De Gevel:

    Wow meiden, nog een paar dagen en jullie vertrekken naar wat één van jullie mooiste ervaringen gaat worden, dat weet ik zeker want bijna een jaar geleden stond ik er zo voor en nog steeds denk ik er bijna dagelijks aan terug! Geniet van alle nieuwe, fantastische ervaringen die jullie te wachten staan en maak er een mooie tijd van samen!
    Groetjes van Bethje, team 7

  • 29 Januari 2015 - 11:51

    Carmen (werkgroep EW):

    Hoi meiden,

    Wat een enthousiasme zie ik bij jullie! Dit is een goede start om te vertrekken naar het mooie Zuid-Afrika. Nog maar een paar daagjes te gaan en dan begint het avontuur. Ik wens jullie een hele goeie reis en veel plezier de 1ste week samen met Margot.
    Mochten jullie de komende dagen nog vragen hebben dan mail/bel maar en als jullie daar zijn ben ik er natuurlijk ook voor jullie.

    Succes en geniet! Groetjes Carmen

  • 31 Januari 2015 - 20:04

    Diana Van Dijk:

    Nog maar een paar uurtjes en dan gaat jullie avontuur echt van start... Ik wens jullie een goede reis en een hele mooie en leerzame tijd toe in Afrika, zet hem op met zijn allen. Aan enthousiasme geen gebrek!

  • 01 Februari 2015 - 19:15

    Marijke (team 8):

    Hallo Dames, met kriebels in mijn buik moet ik nu een stapje terug doen, na een geweldige tijd in Evaton-West. Maar als ik jullie enthousiasme lees weet ik dat er een nieuw gedreven team gaat werken in Evaton-West. Met alle kennis die jullie in huis hebben komt dat zeker goed. Ik wens jullie heel veel plezier en ga jullie zeker volgen, lieve groeten Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evaton West DCC's

Team 14

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 1143
Totaal aantal bezoekers 188013

Voorgaande reizen:

20 Februari 2019 - 14 April 2019

Missiegroep 14

05 Februari 2018 - 24 Maart 2018

Missiegroep 13

12 Februari 2017 - 03 April 2017

Stage Evaton West team 12

13 Maart 2016 - 01 Mei 2016

Stage Evaton West team 11

12 Oktober 2015 - 01 December 2015

Stage EvatonWest team 10

01 Februari 2015 - 22 Maart 2015

Stage EvatonWest team 9

13 Oktober 2014 - 29 November 2014

Stage EvatonWest team 8

02 Februari 2014 - 22 Maart 2014

Stage EvatonWest team7

13 Oktober 2013 - 02 December 2013

Stage Evaton West team 6

03 Februari 2013 - 24 Maart 2013

Stage Evaton West Team 5

30 September 2012 - 18 November 2012

Stage Evaton West Team 4

12 Februari 2012 - 01 April 2012

Stage Evaton West team 3

Landen bezocht: