Laatste week - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu Laatste week - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu

Laatste week

Blijf op de hoogte en volg Evaton West DCC's

27 November 2015 | Zuid-Afrika, Vanderbijlpark

Het afscheid nemen van alles en iedereen is dan toch echt begonnen……
Na maanden van voorpret in Nederland en niet weten wat ons te wachten staat in Zuid Afrika, is onze laatste dag nu toch echt aangebroken!
(Wat is het snel gegaan en hebben we veel meegemaakt)

Toen we in het begin alle namen van de contacten, organisaties en de manier van werken hier op de daycares hoorde, duizelde het nog aan alle kanten en konden we ons er nog niets bij voorstellen.
Nu aan het eind van deze periode kunnen we terug kijken op een geweldige, onvergetelijke tijd en voelden we ons, of we in een heerlijk warm, schuimend bad terecht kwamen!

Wat een lieve mensen hier, wat een heerlijk land!

Toen we 7 weken geleden in de daycare begonnen te werken, werden we meteen warm en enthousiast begroet , nadat we even aan elkaar moesten wennen, de andere ruimtes, andere materialen en werkwijze zijn we samen heerlijk aan de slag gegaan om vooral heel veel van elkaar te leren en te genieten!

Er is een groep bijgekomen, buiten spelen staat nu vast in het dagprogramma, er wordt samengespeeld met de kinderen in “thema hoekjes” en deze momenten worden gebruikt om de kinderen veel nieuwe vaardigheden aan te leren. Ook verhalen worden beeldend en levendig verteld en aangepast aan de leeftijd. Ook worden er nu veel meer activiteiten aangeboden met verf of andere materialen en worden kosteloze materialen gebruikt waar de oudste en jongste kinderen veel plezier aan beleven, (terwijl verven voorheen vooral met de oudere kinderen werd gedaan). En misschien wel het belangrijkste van alles, de teachers zijn echt aan het genieten van ieder moment!

Wij hebben veel geleerd van de andere leidsters omdat ze veel over hun cultuur verteld hebben, het onderlinge contact van de kinderen hebben gezien en het viel op dat de grotere kinderen erg zorgzaam zijn voor de kleintjes. En dat ze heel graag de leidsters helpen met opruimen, klaar zetten van een activiteit en van oor tot oor genieten van het speelgoed dat ze hebben, genieten van buitenspelen en de activiteiten die we aanbieden!
We gaan deze snoetjes echt nooit meer vergeten!

Deze week ons afscheid gevierd , met extra gezelligheid en 100 procent genoten van alles om ons heen. Onze echte laatste dag met liedjes, dansjes, spelletjes, lekkers, presentjes en belleblaas bij de buurvrouw in de tuin onder een hele mooie boom.
Een wowwwww moment om ook nooit meer te vergeten!

Natuurlijk ook afscheid genomen van onze contacten hier, met etentjes, een gezellige braai met dj, dansen en lieve woorden! En natuurlijk vele traan momenten!

Vannacht vertrekken we weer naar het koude Nederland en hopen morgenochtend weer veilig te landen, onze families weer te zien :-) en ons voor te bereiden op Sinterklaas en Kerstmis!

Allemaal bedankt voor het lezen en reageren van/ op onze blogs en wie weet tot ziens!

• 27 November 2015 - 15:08

Els:

Ik wens jullie een hele goede reis naar huis. En geniet na van al jullie momenten van Zuid Afrika.
    Grt. Els

• 27 November 2015 - 16:28

Angelique :

Bedankt Els :-) idd genoeg momenten om straks (lang) te kunnen nagenieten!
    Tot ziens!
    ❤️

• 28 November 2015 - 11:24

Truus:

Hallo dames,

ik heb weer genoten van jullie verslagen, was weer even terug in de tijd.
    Kom zeker naar jullie presentatie kijken.

groetjes Truus (gr 4)

• 30 November 2015 - 19:28

Monique Hanssen:

Super gehad dat lees ik wel in al jullie verslagen.
    Ook heel veel herkenbare momenten zo ook die van de afscheidsweek.....met een lach en een traan.
    Straks thuis kan het nagenieten beginnen en ter zijner tijd ga je deze Afrikaanse ervaring inpassen in het Nederlands werken.
    Welkom thuis maar weer en in afwachting van presentatie.
    groetjes Monique

• 01 December 2015 - 08:41

Sigrid:

Doe het even rustig aan. Je ontdekt pas na een dag of drie hoe moe je eigenlijk bent....Welkom thuis.