Warming up - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu Warming up - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu

Warming up

Blijf op de hoogte en volg Evaton West DCC's

14 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Vanderbijlpark

Hoi Allemaal,

Leuk dat jullie ons volgen, inmiddels zijn we al een paar dagen in Zuid-Afrika. Na een lange vlucht vanuit Amsterdam met twee keer een vertraging zijn we veilig aangekomen. Na het ophalen van de koffers en het regelen van een taxi was het al middernacht.

Na een korte nacht gingen we samen met Peter de huurauto ophalen. Helaas bleken we iets teveel koffers bij ons te hebben (twee per persoon) en hadden we een grotere auto nodig, het werd een bus. Peter bracht ons eerst naar het appartement waar we onze koffers hebben neergezet. Onze eerste indruk was dat het ouderwets eruit ziet maar verder prima.

Bij inchecken werd ons verteld dat we een nieuw keukenblad krijgen alleen wordt deze waarschijnlijk geplaatst op zijn Zuid-Afrikaans, dat wil zeggen ze vertellen dat hij vandaag geplaatst wordt maar dat wordt het zeer zeker morgen of zelfs overmorgen.

In de middag zijn we samen met Peter gaan lunchen en hebben we boodschappen gedaan. De winkels zijn erg dichtbij en daar kunnen we dan ook lopend naar toe. Om vier uur hadden we onze eerste meeting met Jacob en zijn vrouw Alice. Jacob is de chief van Siyanqoba en Alice is coördinator. Na een voorstelronde van iedereen heeft Jacob verteld wat hij precies doet en betekend voor de community. Hij geeft aan dat hij onze veiligheid belangrijk vindt en dat hij graag wil dat er een open communicatie is tussen ons en Jacob. Als welkomstgeschenk hebben we mini stroopwafels gegeven waar hij erg blij mee was.

De volgende dag stonden er weer een paar meetings op de planning. In de ochtend hadden we eerst een meeting met Biàs en zijn vrouw Nhlanhla. Biàs werkt bij de gemeente, hij is assistent van de burgemeester. Biàs hij en Peter hadden veel te bespreken omdat ze elkaar al drie jaar niet meer hadden gezien. Wij waren in gesprek Nhlanhla en zij vertelde ons dat we verliefd zullen worden op dit land en de kinderen op de daycares. Ze vertelde ook dat ze wil dat wij ons fijn voelen en veel van het land zien. Wij vinden ze heel erg open, warm en vriendelijk. We voelen ons erg welkom. Ze zijn ook erg blessed dat er een man mee is. In de middag gingen we lunchen waar Linda en Felicita bij aanwezig waren. Linda is voorzitter van het bestuur van een koppelorganisatie van kinderopvang en Felicita is secretaris in het bestuur. Hen hebben we verteld dat wij graag mee willen denken omtrent Sports Day. Vooralsnog is er geen planning bekend dus we mogen hier zeker aan gaan bijdragen, leuk!
De lunch was erg lekker, én veel! We hebben het idee dat we in 2 dagen tijd al 5 kilo zijn aangekomen, haha! ;-)

De komende dagen staan er nog diverse dingen op de planning. Zo hebben we morgen een meeting met professor Elsa van de North West University en gaan we donderdag langs verschillende daycare centers.

Hou dus de komende tijd vooral onze blog in de gaten, en ook gaan we werken aan een vlog, zodat jullie nog beter kunnen meegenieten van onze ervaringen!

Groetjes, missiegroep 12

• 14 Februari 2017 - 20:45

Wies Van Dijk:

Wat heerlijk om jullie verhalen te kunnen lezen. De herkenning maar ook het gevoel van benieuwd zijn naar jullie ervaringen. Jullie hebben al een goede start gemaakt, doe iedereen maar de groeten van mij en geniet van alle mooie dingen die jullie mee gaan maken, liefs van Wies (4)

• 14 Februari 2017 - 20:57

Annelies:

Begint al erg goed.. mooi inspirerend verhaal... ben erg benieuwd naar de day cares waar jullie heen gaan. Laat snel weer iets horen!! En wat dat Peter er ook bij is
    Groetjes Annelies (Mondomijn)

• 14 Februari 2017 - 21:04

Marleen :

Leuk om jullie blog weer te gaan volgen. Een hele fijne tijd gewenst daar in het fantastische Zuid-Afrika. Geniet van alles wat gaat komen. Jullie kunnen vast niet wachten om naar de DCC's te gaan. Veel succes en plezier met z'n allen. Groetjes Marleen (team 6)

• 14 Februari 2017 - 21:10

Margot Wientjen:

Fijn dat jullie zo'n mooi welkom hebben gekregen! Reken maar dat je verliefd wordt op de kinderen. Veel succes op de daycare centers en geniet van alles wat jullie meemaken.

• 14 Februari 2017 - 21:50

Irma:

Hoi missiegroep 12. Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal al gedaan hebben. Ga jullie zeker volgen de komende weken want ik ben erg benieuwd naar jullie avonturen. Groetjes Irma (Normandielaan)

• 14 Februari 2017 - 21:52

Flora:

Wat leuk om te lezen dat jullie zo gastvrij worden ontvangen. Het zal allemaal wel heel indrukwekkend zijn de komende dagen met alle nieuwe ontmoetingen. Geniet ervan en hopelijk lezen we gauw weer iets op jullie blogspot.

• 14 Februari 2017 - 22:13

Nicole:

Wat zullen jullie een gave en leerzame tijd tegemoet gaan daar in Zuid-Afrika! Ik ben erg benieuwd naar alle leuke dingen die jullie mee gaan maken. Ik kijk weer uit naar jullie volgende blog. Veel plezier en succes! Groetjes Nicole (Normandielaan)

• 14 Februari 2017 - 23:31

Marjo Van Keulen:

Hoi lieve mensen, wat een fijn gevoel om zo een ontvangst te krijgen.
    Heerlijk eten en ook nog een gezellige avond.
    Wat moet dit een geweldige fijne ervaring worden.
    Benieuwd wat jullie allemaal gaan meemaken.
    Lees het graag hier en hoor ook van mijn dochter ( Laura ) het een en ander.
    GENIET ervan en heel veel succes XXX.

• 14 Februari 2017 - 23:33

Jolanda Nooijen :

Wat leuk om jullie verslag te lezen.
    Fijn dat het eten goed was.
    Beter aankomen dan verhongeren toch? Haha :)
    Die kilootjes werken jullie er vast vanaf!
    Ik ben nu al nieuwschierig naar jullie volgende verslag.
    Geniet ervan met z'n allen!
    Liefs van Jolanda (collega van Bert)

• 15 Februari 2017 - 06:33

Marit:

Wat fijn dat jullie zo goed zijn ontvangen! Ik ben dan ook erg nieuwsgierig naar de volgende verhalen en ga jullie daarom ook echt volgen! Ik wil jullie heel veel plezier en succes verder wensen! Geniet ervan!
    Groetjes Marit (normandielaan)

• 15 Februari 2017 - 14:16

Marja :

Leuk om het eerste verslag te lezen. Veel indrukken en belevenissen de eerste dagen. Goed om te horen dat jullie daar zo warm ontvangen worden. Veel plezier, geniet ervan en houd ons op de hoogte.
    Groetjes, Marja (kkp Normandielaan)

• 15 Februari 2017 - 17:31

Mirthe Bolder:

Wat fijn dat jullie ons meenemen naar het mooie ZA.
    Geniet van alle lieve mensen, indrukken en ervaringen! En natuurlijk heel veel plezier en succes op de daycare centres :)

Groetjes Mirthe (missie 8)

• 16 Februari 2017 - 17:05

Joyce :

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn... Verhongeren zullen jullie in ieder geval niet. Veel plezier de komende tijd! Maak er wat leuks van met z'n allen!
    Groetjes Joyce (collega van Bert)

• 16 Februari 2017 - 22:39

Marijke:

wat leuk om jullie verslagen te lezen
    fijn dat jullie goed zijn aangekomen heel veel succes en plezierde komende tijd ik blijf jullie blog graag volgen
    lieve gr voor jullie allemaal
    zomaar n oma van de spetters

• 17 Februari 2017 - 09:28

Ineke:

Hey team 12! Ga jullie zeker volgen met Els in jullie midden. Met mijn ogen dicht probeer ik me een voorstelling te maken van jullie belevenissen en de kinderen daar. Ik wens jullie een geweldige ervaring.
    Groetjes Ineke (Marseillelaan)

• 18 Februari 2017 - 13:33

Bente:

Hey team 12!

Super leuk om jullie zo te kunnen volgen en ben zeer benieuwd naar wat jullie allemaal nog mee gaan maken! En kijk ook uit naar jullie vlogs!
    Heel veel plezier en geniet van jullie geweldige tijd in Zuid-Afrika!

Groetjes Bente (normandielaan)

• 19 Februari 2017 - 13:29

Karel En Nel:

Els het is mooi en leuk om jullie zo te kunnen volgen,
    jullie hebben het wel echt druk.
    Groetjes en veel liefs karel en nel

• 19 Februari 2017 - 19:22

Karin, Missie 11:

Hoi leden van missie 12

Met heimwee denk ik terug aan een jaar geleden, het lijkt nog maar zo kort geleden.
    Ik beleef de periode weer helemaal!
    Ik ben benieuwd wanneer jullie de kinderen gaan ontmoeten.......geniet ervan
    Lieve groet Karin

• 19 Februari 2017 - 21:33

Kim:

Wat een leuke en drukke dagen zo na een lange vlucht. Maar het klinkt goed allemaal. Ach dat eten werken jullie er straks inderdaad wel weer 'af' haha. Lekker genieten! Mooie momenten in het vooruitzicht.

Groetjes Kim

• 20 Februari 2017 - 13:39

Judith(missie 7):

ha dappere meiden,

Wat een heerlijke ontvangst. dat zit wel goed!
    Volg jullie!
    Liefs,Judith.