Wie zijn wij? - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu Wie zijn wij? - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu

Wie zijn wij?

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Evaton West DCC's

11 Februari 2018 | Zuid-Afrika, Vanderbijlpark

Om jou, onze lezer, meer over onszelf te vertellen hebben wij elkaar geïnterviewd. Aangenaam!

* Lonneke, pedagogisch medewerker en workshopleider bij Korein Kinderplein *

Waarom heb je gesolliciteerd voor dit projectwerk bij Evaton West:
Op mijn veertiende kreeg ik via middelbare school het Sint Joris College de kans om Kenia te bezoeken. Meteen was ik verliefd op Afrika, en dat gevoel is nooit meer weggegaan.
Tijdens mijn studie en ook daarna heb ik nog meer verre reizen mogen maken.
In mijn werk bij Korein was ik op zoek naar een manier om het reizen, wereld bewustzijn en duurzaamheid in te plannen.

Wat zijn je hobby’s en talenten:
Toneel spelen vind ik erg leuk. Zowel het zelf op een podium staan, maar ook om met kinderen toneel te maken. Het mooie aan toneel vind ik namelijk dat iedereen zijn/haar talenten kan laten zien. Sommigen stralen op het podium en anderen zijn onmisbaar achter de schermen.
In mijn werk vind ik het erg leuk om activiteiten te organiseren.
Naast mijn werk bij Korein ben ik vrijwilliger bij stichting Dream4kids. Tijdens dit werk mag ik dromen laten uitkomen voor kinderen met een trauma. Om deze kinderen te zien genieten en hen weer in dromen te laten geloven vind ik heel speciaal en dankbaar.

Wat hoop je te leren:
De kennis die ik heb opgedaan tijdens mijn werk bij Korein wil ik graag meenemen naar een andere cultuur. Maar tegelijkertijd hoop ik ook veel inspiratie op te doen die ik na afloop mee naar Nederland kan brengen.
Ik ben nog nooit eerder in Zuid-Afrika geweest. Het verhaal over de apartheid en de strijd van Mandela heeft mij altijd geraakt. Tijdens de reis hoop ik meer te leren over de cultuur en geschiedenis van Zuid-Afrika, en hoe dit land er nu nog mee omgaat.

Wat is jouw droom:
Ik wil nog veel meer van de wereld zien.
En ik zou heel graag een luchtballonvaart maken over de Afrikaanse safari. Als dat tijdens deze reis niet lukt heb ik meteen een goede reden om nog een keer terug te gaan.
Ik hoop ook een keer te mogen trouwen en kinderen te krijgen.

____________________________________________

* Rick, teamleider bij SKAR *

Waarom heb je gesolliciteerd voor dit projectwerk bij Evaton West:
De vacature heb ik vaker voorbij zien komen. Vanuit stage en werk heb ik er diverse verhalen over gehoord, en er mensen over gesproken.
Iedere keer begon het bij mij kriebelen.
Ik ben vaker in het buitenland geweest en heb daar met kinderen gewerkt. Hier heb ik veel geleerd over kindontwikkeling in verschillende culturen.
Het project Evaton West was voor mij een unieke kans om een reis te combineren met mijn werk.

Wat zijn je hobby’s en talenten:
Mensen in hun kracht zetten. Hun talenten zien. En netwerken en bruggen bouwen zijn dingen die ik graag doe.

Wat hoop je te leren:
Ik wil meer te weten komen over de cultuur en de kindontwikkeling binnen deze cultuur. Ik hoop iets van mijn kennis en talenten achter te kunnen laten. En ik hoop inspiratie en ideeën vanuit hier mee te nemen naar Nederland.
Ik hoop nog meer inspiratie op te doen op het gebied van less is more, duurzaamheid, pedagogische inhoud en het kijken naar welbevinden en betrokkenheid van de kinderen.

Wat is jouw droom:
Mijn droom is om door te groeien in mijn vak. En om andere mensen te inspireren op het gebied van kindontwikkeling. Ik wil nog veel meer van de wereld zien.
En samen met mijn partner een plekje te vinden en een gezin te stichten.

____________________________________________

* Lindi, pedagogisch medewerker bij Korein Kinderplein *

Waarom heb je gesolliciteerd voor dit projectwerk bij Evaton West:
Ik heb altijd al anderen willen helpen, in het bijzonder kinderen want zij zijn de toekomst. Als ik hun hulp kan bieden met datgene wat ik kan, dan doe ik dat graag.
De kans om te mogen stage lopen bij Evaton West zag ik voorbij komen. Dit zag ik vorig jaar al, maar omdat ik toen pas net bij Korein werkte kwam dat nog niet zo goed uit. Toen ik dit jaar de vacature voorbij zag komen dacht ik meteen: “hier ga ik voor”. Ik wil dit graag omdat ik op deze manier de kinderen die het wat minder hebben meer kan bieden.

Wat zijn je hobby’s en talenten:
Ik ben heel creatief, zo houd ik van knutselen. Ook houd ik van bakken en koken. Ik heb kook- en bakkinderfeestjes verzorgd. En ik vind het fijn het mensen naar hun zin te maken.
Naast mijn werk bij Korein ben ik ook nagelstyliste. Handen zijn je visitekaartje, en ik vind het daarom belangrijk dat deze er netjes en verzorgd uitzien. Ook in dit vak kan ik dus mijn creativiteit kwijt.

Wat hoop je te leren:
Een cliché: maar een hoop levenservaring (ook al ben ik pas 22). Ik besef dan ook hoe bijzonder deze kans is.
Ook hoop ik veel van de mensen en de cultuur hier te leren, en zo ook mijn kijk op het leven te verbeteren.

Wat is jouw droom:
Ik wil graag de wereld verbeteren omdat ik vind dat iedereen recht heeft op hetzelfde.
En ik zou heel graag een manege willen beginnen voor gehandicapten. Vanaf mijn vijfde tot en met achttiende heb ik paard gereden. Wegens tijdgebrek ben ik hiermee gestopt, maar mijn droom om een manage te beginnen is altijd gebleven.
____________________________________________

* Blue, stagiaire bij Korein Kinderplein *

Waarom heb je gesolliciteerd voor dit projectwerk bij Evaton West:
Voor mijn eigen ontwikkeling. Maar ook om te zien hoe het op andere plekken op de wereld gaat.
Ik wil een stukje bijdragen aan het verbeteren van ontwikkelingslanden.

Wat zijn je hobby’s en talenten:
Mijn hobby’s zijn tekenen en schilderen. Ik ben dus creatief.
Thuis(bij mijn broertje en zusje) en op stage vind ik het erg leuk om met kinderen activiteiten te organiseren.
Ik ben behulpzaam, zorgzaam, open, lief, eerlijk, dit probeer ik altijd te zijn. Ik overleg veel, koppel terug en kan hierin relativerend zijn.
Van mijzelf ben ik erg rustig, en dit straal ik ook. Mensen komen hierdoor snel bij mij terecht voor hulp.

Wat hoop je te leren:
Ik hoop te leren over de cultuur en geschiedenis. De natuur wil ik leren kennen, de beestjes vind ik erg interessant.
Ik hoop te leren over hoe ze hier werken op kinderdagverblijven. En ik hoop bij te dragen aan de ontwikkeling van deze dagverblijven.
Daarnaast hoop ik mijzelf beter te leren kennen omdat ik nog heel erg zoekende ben.
En ik wil thuis leren los laten.

Wat is jouw droom:
Mijn droom is om creatief therapeut te worden. En ooit nog mijn eigen praktijk te kunnen starten.
Ik wil namelijk vooral mensen helpen die het moeilijk hebben. Dit door zo min mogelijk of misschien wel geen woorden te hoeven gebruiken.
Ik wil ook een gezinnetje stichten.
Zelf zou ik alleen, en op jonge leeftijd, veel van de wereld willen zien. En mijn creativiteit aan de wereld willen geven.

  • 11 Februari 2018 - 16:57

    Rita:

    Hallo allemaal,

    Veel succes en hopelijk komen jullie met veel "bagage" terug. Een ervaring voor het leven.



    groetjes,

    Rita

  • 12 Februari 2018 - 11:13

    Ilse Liet:

    Wauw! Geweldig dat jullie dit doen. Ben benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen. Enjoy!

  • 12 Februari 2018 - 12:57

    Monique Missie 7:

    Wat leuk om zo met jullie kennis te maken. Jullie hebben veel te brengen en zullen ook heel veel mee terug nemen naar Nederland. Succes en heel veel plezier. En doe ze de groeten van mij

  • 15 Februari 2018 - 12:23

    Laura (missiegroep 12):

    Leuk om te lezen! Jullie eerste werkweek zit er inmiddels bijna op! :-) Heel veel succes en plezier de komende weken! En doe iedereen de groetjes! Zet ‘m op en geniet van alle mooie momenten!

  • 15 Februari 2018 - 17:49

    Korein Panters:

    Hoi
    Lonneke hoe is het in Afrika?
    We zijn benieuwd naar jou verhaal, stuur je ons een keer een berichtje?
    Heel veel plezier daar.

    Groetjes van de panters

  • 18 Februari 2018 - 11:07

    Buanca:

    Hoi Lonneke en de andere.

    Ik wens jullie een hele mooie tijd in Afrika en hoop dat jullie je doelen gaan halen en dat ze veel van jullie kunnen leren. Geniet van de kinderen en de mogelijkheden. Het is leuk om naar jullie vlogs te kijken!!

    Groetjes Bianca Dekkers st adrianusstraat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evaton West DCC's

Team 14

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 610
Totaal aantal bezoekers 188058

Voorgaande reizen:

20 Februari 2019 - 14 April 2019

Missiegroep 14

05 Februari 2018 - 24 Maart 2018

Missiegroep 13

12 Februari 2017 - 03 April 2017

Stage Evaton West team 12

13 Maart 2016 - 01 Mei 2016

Stage Evaton West team 11

12 Oktober 2015 - 01 December 2015

Stage EvatonWest team 10

01 Februari 2015 - 22 Maart 2015

Stage EvatonWest team 9

13 Oktober 2014 - 29 November 2014

Stage EvatonWest team 8

02 Februari 2014 - 22 Maart 2014

Stage EvatonWest team7

13 Oktober 2013 - 02 December 2013

Stage Evaton West team 6

03 Februari 2013 - 24 Maart 2013

Stage Evaton West Team 5

30 September 2012 - 18 November 2012

Stage Evaton West Team 4

12 Februari 2012 - 01 April 2012

Stage Evaton West team 3

Landen bezocht: