Twee intense en bijzondere weken vlogen voorbij - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu Twee intense en bijzondere weken vlogen voorbij - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu

Twee intense en bijzondere weken vlogen voorbij

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Evaton West DCC's

19 Februari 2018 | Zuid-Afrika, Vanderbijlpark

En zo staan we alweer aan het begin van week drie.
We hebben twee intense, interessante en bijzondere weken achter de rug.
Blue heeft ons aan het einde van week 2, vanwege privéomstandigheden, moeten verlaten. Zij is nu weer in Nederland. Via deze weg willen wij haar nogmaals heel veel sterkte wensen.
De rest van de week was gelukkig een heel stuk fijner.
Vol goede moed vertrokken Rick en Lindi naar daycare Boikgutsong. Blue begon haar week samen met Lonneke op daycare Lesedi.
Beide teams hadden het zelfde doel deze week. Door middel van veel vragen stellen en meedraaien met het dagelijks programma een duidelijk beeld krijgen van het reilen en zeilen op beide locaties.
De ervaringen op beide dagverblijven zijn erg verschillend.
Rick en Lindi hebben gezien dat Boikgutsong een vestiging is met gemiddeld 25 kinderen per dag. Er is een duidelijk onderscheid tussen de baby- en peuterruimte. De medewerkers zijn erg blij met hun hulp en betrekken hen in de dagelijkse activiteiten die worden ondernomen.
Lesedi is een vestiging met één ruimte die wordt opgedeeld in een baby-, peuter- en oudste peuterruimte. Per dag spelen hier ongeveer 45 kinderen. De kinderen hebben veel tijd voor vrij spel, de leidsters ondernemen hierdoor minder activiteiten.

Na deze week hebben wij de balans opgemaakt. We hebben nagedacht over de belangrijkste punten waarmee wij de daycares graag willen helpen. Hierbij hebben wij gekeken naar de peilers van het pedagogisch plan “Welbevinden en betrokkenheid”. Dit plan probeert na te denken vanuit het kind. Wat heeft het individuele kind nodig om zich te kunnen ontwikkelen, uitdagen en groeien?
Bij beide daycares gaan we kijken naar een duurzame uitwisseling. Wat kunnen wij meenemen naar Nederland? En wat kunnen wij achterlaten op de daycares in Evaton West?
We hebben al een aantal plannen bedacht. Deze gaan wij deze week bespreken met het personeel op beide daycares. Wanneer zij net zo enthousiast als wij gaan we hiermee aan de slag. En dan vertellen wij natuurlijk graag aan jullie wat deze plannen zijn!
Via deze weg willen wij ook iedereen bedanken die onze blogs leest en vlogs bekijkt. Ook dank voor alle lieve en motiverende berichtjes. Het is erg fijn deze te mogen ontvangen, zo ver van huis!

• 19 Februari 2018 - 19:03

Judith :

Lief clubke,
    Het zal voor jullie niet meevallen om een teamlid te moeten missen. Natuurlijk is het voor Blue het allerergst.
    Sterkte samen en ik hoop dat jullie een nieuwe werkwijze kunnen organiseren om toch lekker te kunnen werken. Gaat vast lukken. Veel succes. Judith van lith,ex missie lid.

• 19 Februari 2018 - 20:36

Christine Van Tuil:

Hoi Hoi
    Fijn om te horen dat het allemaal goed gaat ! Blijf gewoon genieten en doe wat jullie het liefst doe Xx