En weer een week verder. (En blue is terug!) - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu En weer een week verder. (En blue is terug!) - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu

En weer een week verder. (En blue is terug!)

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Evaton West DCC's

07 Maart 2018 | Zuid-Afrika, Vanderbijlpark

En zo zijn we wéér een week verder. En wat is er veel gebeurd deze week.

Lonneke is gestart op daycare Lerato. Wat een verschil met het vorig daycare!
Er is een duidelijk onderscheid tussen baby- en peutergroep. En met maximaal 11 baby’s en 14 peuters is het allemaal prima te overzien.
De medewerkers hebben aangegeven tips te willen krijgen over het geven van nieuwe activiteiten, voor zowel de baby’s als de peuters.
De dagelijkse gang van zaken verloopt goed. Daarom kan er gekeken worden naar een volgende stap: het observeren van kinderen. De eerste voorzichtige stapjes zijn gezet. We proberen vooral samen naar te kijken naar hoe de medewerkers de kwaliteit van de opvang voor de kinderen kunnen verbeteren. En vanuit dit kijken naar welke activiteiten hieruit voort kunnen vloeien.
Ook kregen wij een positief telefoontje uit Nederland. We hoorden dat Blue terug komt!
Samen met Lonneke is zij inmiddels aan de slag op Lerato. Blue werkt daar op de babygroep en Lonneke op de peutergroep. Welkom terug, lieve Blue!
Als onderdeel van haar stage gaat Blue door met de hulpvraag die kwam vanuit het personeel: meer activiteiten uit kunnen voeren met de baby’s. Ze heeft al een plan van aanpak geschreven en gaat nu aan de slag met het uitvoeren.
Ondertussen zijn Lindi en Rick ook erg enthousiast over de gang van zaken op Boikgutsong.
Zo waren zij maandag positief verrast over de stappen die het personeel heeft gezet tijdens het weekend.
Zelf hebben zij gewerkt aan een leeshoek voor de kinderen. En is er ook hier gestart met het observeren van kinderen.
Leuk om te zien dat de medewerkers op kindhoogte werken en samen met de kinderen aan tafel gaan om te lunchen.

Aanstaande vrijdag vindt de Sportday plaats. Een dag waarbij kinderen van diverse locaties bij elkaar komen op samen te sporten. Wij mogen een bijdrage leveren door tijdens de opening en afsluiting samen met de kinderen een dansje te doen. Die dansjes hebben we thuis al een paar keer geoefend.
We zijn erg benieuwd, volgende week vertellen we natuurlijk hoe de dag is verlopen!