Sportsday, en nog heel veel meer! - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu Sportsday, en nog heel veel meer! - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu

Sportsday, en nog heel veel meer!

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Evaton West DCC's

16 Maart 2018 | Zuid-Afrika, Vanderbijlpark

Deze week hebben we weer van alles en nog wat gedaan. Mede hierdoor is ook deze week weer voorbij gevlogen.
Op daycare Lerato hebben Blue en Lonneke mooie stappen kunnen zetten. De hulpvraag van de teachers was of wij konden helpen aan tips en ideeën voor nieuwe activiteiten voor de baby- en peutergroep. Door de weken heen hebben zij diverse activiteiten georganiseerd, en hebben hierbij ook als doel gehad ervoor te zorgen dat de teachers deze activiteiten ook zelfstandig kunnen organiseren.
Lindi en Rick zijn verder aan de slag gegaan met het creeëren van een rijke en uitdagende omgeving, het werken op kindniveau en het aanbieden van compleet spelmateriaal op kindhoogte.
Volgende week zit zo vol met afrondingen en afscheid nemen dat we niet heel veel meer kunnen toevoegen. Deze week hebben we daarom nog zoveel mogelijk gedaan.

Van het opgehaalde sponsorgeld hebben we mooie spullen gekocht voor Lerato en Boikgutsong. Omdat we meer daycares willen helpen dan alleen deze twee hebben we ook geld gereserveerd om cadeaus te kopen voor vier andere dagverblijven. Tijdens een rondleiding door het township hebben we deze daycares bezocht. We zagen dat dit vier dagverblijven zijn waar gemotiveerde mensen werken en dat zij veel profijt zullen hebben van de gegeven cadeaus.
Eén keer is hij uitgesteld vanwege het slechte weer, maar donderdag was het eindelijk tijd voor sportsday. Heel veel kinderen van diverse dagverblijven kwamen bij elkaar en hebben op een groot grasveld mee gedaan aan spelletjes.
De dag begon door de opwarming die wij mochten verzorgen. In het midden van een grote groep kinderen dansten wij op een aantal liedjes en alle kinderen deden heerlijk met ons mee.
Niet alles is gegaan zoals gepland, zoals we inmiddels wel gewend zijn hier in Afrika.

We maken onszelf nu op voor de laatste week.
Een week waarin we afscheid zullen nemen van onze daycares. Een week waarin we een afsluitend gesprek zullen hebben met het bestuur van de organisaties, wederzijds zullen wij tips en ervaringen delen. Een week waarin we een laatste verslag en vlog zullen maken. Maar vooral ook een week waarin wij nog even volop genieten van al het mooie wat Zuid-Afrika ons biedt, en waarin wij uitkijken om onze familie en vrienden snel weer te zien!

• 19 Maart 2018 - 14:09

Wies Van Dijk:

Wat gaat het snel!! Ik zou graag willen weten wat jullie voor activiteiten hebben gedaan en ik zou het ook leuk vinden om meer foto's te zien want ik zie er alleen maar bij 11 maart of doe ik iets fout??
    Heel veel sterkte met afscheid nemen en bedankt voor het delen van jullie ervaringen, Wies (4)