weekend week 3 - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu weekend week 3 - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu

weekend week 3

Door: team 7

Blijf op de hoogte en volg Evaton West DCC's

24 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Vanderbijlpark

Vrijdag op tijd op want om 8.00 uur wordt onze auto afgeleverd op de campus. Met een prachtige VWpolo met TomTom op weg naar Graskop.
We rijden via Lydenburg omdat Judith iets moois had gelezen om daar te bezichtigen. We komen op een weg terecht waar we een waarschuwingsbord “! Potholes”…. De 40 kilometer erna hebben we als MarioCart héél veel gaten in de weg omzeild: wat een sport voor onze coureur. Voordat we naar ons nachtverblijf gaan, bezoeken we eerst nog even the “MacMac Falls” en we kunnen het niet nalaten om toch ook maar even snel een frisse duik te nemen bij” MacMac pool”. Even snel omkleden in de natuur en als echte FA meisje onder de waterval… echt heel bijzonder om mee te maken.
Eindelijk aangekomen in “Graskop”, rijden we het terrein op van ons Backpackers verblijf. Hier verblijven we met z’n vieren in een traditionele “Rondavel.” Heerlijk uitgeslapen ;) vertrekken vroeg zodat we alles kunnen gaan zien. We beginnen bij Pelgrim’s Rest waar we een prima parkeerplekje kregen aangeboden. Toen we terug kwamen bleek onze auto……helemaal schoon te zijn. Wat een aardige mensen hier! Helaas moesten we wel 60 rand betalen (4,20 euro)! Maar ja: slim aangepakt door deze mannen. Krom van het lachen reden we door naar de echo-grotten. We kregen daar een rondleiding en hebben ons in allerlei bochten gewrongen om de gids te kunnen blijven volgen. Verder deze dag hebben we “de drie Rondavels, The Bourke’s luck Potholes en the Berlin Falls” bewonderd. Deze avond gaan we eten in een Mozambique/Portugees restaurant. Moe van alle indrukwekkende belevenissen duiken we weer ons “rondaveltje” in.
Voordat we de terug gaan naar Joburg bezoeken we nog even “the Pinnacle , Gods window “en een wandeling door een echt regenwoud en daarna gaan we nog op zoek naar de crocodile-farm die uiteindelijke wel werd gevonden maar helaas gesloten was.
Het was een heerlijk weekend, we hebben echt genoten….zonder onze echtgenoten ;) onze batterijen zijn weer opgeladen voor de nieuwe werkweek.

• 24 Februari 2014 - 19:47

Iris:

Wat leuk om dit allemaal te lezen!
    Volgens mij hebben jullie het super leuk daar.
    & ontzettend leuke foto's.
    Judith tot snel!

• 24 Februari 2014 - 20:38

Kim Wissink:

Hey dames,

Zo te lezen was het een geslaagd weekend....fijn!!!
    Op naar weer een nieuwe werkweek.

Succes.

Lieve groeten

• 24 Februari 2014 - 20:55

Katrien:

Heee mam en de rest van de avonturiers daar! Het klinkt allemaal super jaloersmakend wat jullie daar meemaken. Geniet ervan!

• 24 Februari 2014 - 22:10

Carmen:

Klinkt goed!! Lekker genieten! ;)

• 24 Februari 2014 - 23:31

Lydia:

Moooi! Zo te zien was Judith even helemaal stil van Gods Window. En het oerwoud daarboven.
    Leef helemaal met jullie mee.

Groet, Lydia

• 25 Februari 2014 - 13:37

Eloïse :

Waaaauuuww!!

• 26 Februari 2014 - 23:12

Arie En Anneke:

Ha mam! Wat een prachtige verhalen en mooie foto's! En fijn om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Geniet lekker van de big five en zorg dat je niet opgegeten wordt!
    Dikke kus,
    Anneke en pap

• 01 Maart 2014 - 11:05

Janni :

wat een landschap, mooie foto's. Vandaag start de laatste maand.
    Het is LENTE als jullie terugkomen!
    Wij hebben de winter ook overgeslagen lijkt het wel.
    Nog veel genieten gewenst.

• 02 Maart 2014 - 20:37

Jessica Jongejans:

Prachtige foto's, zo te lezen en zien, prachtig land!
    Op de tv optocht Eindhoven gezien!
    Groetjes weer, tot volgende vweekend! Xx

• 10 Maart 2014 - 17:47

Trudy:

Mooie foto's, mooi weekend zo te zien. Nou dan vergeet je carnaval snel, Juut