Afscheid langzaam in aantocht - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu Afscheid langzaam in aantocht - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu

Afscheid langzaam in aantocht

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Evaton West DCC's

17 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Vanderbijlpark

Welkom allemaal bij weer een nieuwe week van al onze belevenissen in Zuid-Afrika!

Langzaam komt het einde ,helaas, steeds dichter bij… enerzijds blij om alle thuisblijvers weer te zien (want we hebben jullie toch wel gemist hoor…) maar anderzijds moeten we hier dan afscheid nemen van al die lieve mensen om ons heen. Maar gelukkig is het nog niet zover en gaan we extra genieten van alles wat we beleven.

Maandag een onverwacht dagje thuis; i.v.m. een doktersbezoek voor Cindy die toch graag even gezien wil worden door een dokter na de klap op haar hoofd van vorige week (je moet ook bukken als je door het hek van Sisonke wil). Helaas blijkt de dokter op vakantie te zijn. Extra rust is niet verkeerd als je denkt dat je hersenschudding hebt.
Sigrid, Melissa en Chantal gaan druk aan de slag met schema’s en foto’s voor de dcc.

Dinsdag een drukke dag voor Melissa en Chantal want vandaag staat in het teken van schoenen passen! En als je even rekent weet je wat dat betekend… 90 kinderen bij Sisonke en 45 bij Kiddies. Gelukkig komen onze skills als voormalige schoenenverkopers goed van pas!
Sigrid gaat samen met de baby’s helemaal los met rollen wc-papier; kruipen door het papier, erop liggen kan ook net als er achteraan lopen. Dikke pret dus!
Cindy heeft bij de grade r groep gefilmd om te laten zien hoe je kinderen kunt observeren. Al viel het filmen nog niet zo mee want de kinderen willen graag filmsterren worden en halen de gekste fratsen uit.

Woensdag een BIJZONDERE dag want vandaag word de dochter van Sigrid 14jaar! Proficiat lieve Ronja!!! En een hele fijne dag gewenst vanuit Afrika.
Vandaag staat voorbereiding van onze workshop aan de principals voor volgende week op het programma, ja er moet ook nog gewerkt worden…
Samen maken we een mooi plan en verdelen we de taken. We willen de principals meer bijbrengen over teacher en ouderbinding d.m.v. theorie en actiefspel. Later die dag hebben we een verassing voor Sigrid want we willen deze bijzondere dag niet zomaar voorbij laten gaan. We willen haar eens extra in het zonnetje zetten want het valt als mama niet mee om niet bij de verjaardag van je kind te zijn. We gaan uiteten bij Black Forrest ; maar hoe krijgen we haar nu opgedoft mee als we “eigenlijk” gewoon thuis eten??? Een fotoshoot is het antwoord: foto’s maken voor ons afscheid, helaas regent het dus moeten we foto’s op locatie gaan maken. Sigrid heeft niks door en kijkt zelfs niet raar op als we de taxi instappen. Pas als we zeggen dat we foto’s willen maken in de Forrest en de taxichauffeur Black erbij zegt heeft ze het door! Het werd een super gezellige avond met de nodige overheerlijke cocktails!!!

Donderdag blij en verrast waren we met de mail van Korein IJssellaan. Het dagverblijf had een markt gehouden en verkocht allemaal leuke spulletjes en de opbrengst was voor Evaton West.
BEDANKT LIEVE MENSEN VAN DE IJSSELLAAN!!! We gaan het zeker goed besteden.
Op de day care centres werden nog een aantal voetjes opgemeten want de klus was niet in 1 dag geklaard, goh hoe kan dat nou.
De dames van Sisonke stonden weer eens alleen op de groep door ziekte van de teachers en examens van de vrijwilligers. Ze hebben er een leuke en muzikale dag van gemaakt! Op kiddies maakte we de nodige foto’s en speelde buiten in het heerlijke zonnetje.
’s Middags zijn we heeeel veeel boodschappen gaan doen voor onze afscheidsbraai van morgen. Een hele klus maar missie geslaagd; hopelijk hebben we genoeg want de Afrikanen houden van heel veel vlees.

Vrijdag een druk programma; eerst sportdag later braai voorbereiding en om 18.00 party time.
De sportdag was warm, zeg maar erg heet maar ondanks dat zeer geslaagd voor de kinderen. Er waren verschillende spellen zoals het oer Hollands zaklopen, estafette en hardlopen. De principals en de teachers moedigde enthousiast alle kinderen aan en zo werd het een heuse competitie. Van al dat holle krijg je wel dorst; gelukkig hadden de kinderen muntjes in de mond tegen de dorst… Dat is nog eens wat anders dan de bekertjes water die wij in Nederland uitdelen.
Op het laatst werd het een dolle boel toen de volwassenen aan de beurt waren om hard te lopen en ja ook wij moesten eraan geloven. Als afsluiting een heerlijk gezond fruittasje en chemische limonade want alles gezond dat kan niet hoor. De Nederlandse tandartsen kunnen hier volop aan de slag als ze willen want de kindergebitjes staat er keurig bij…not…
Om 18.00 was het tijd voor onze party , Sidrid had de braai goed warm gestookt en ontpopte zich deze avond dan tot Braai Koningin van het jaar. Alle gasten ( ook de ongenodigde; ach hoe meer ziel hoe meer vreugd) vermaakte zich prima en het werd een erg gezellig feestje!!

Zaterdag gaan Melissa, Cindy en Chantal samen met Nhlanhla shoppen voor het goede doel . Babyspeelgoed kopen voor alle dcc want we hebben gezien dat hier echt een tekort aan is, zeg maar gerust dat het er niet is. Korein en Korein IJssellaan namens alle baby’s van Evaton West BEDANKT! We hebben goed en degelijke speelgoed aangeschaft en meteen de halve winkel leeg gekocht ; 40 dcc voorzien is ook nog al wat.
En dan zondag wanneer onze Sigrid zich nog prima vermaakt in Joburg the big city; altijd leuk om een oude schoolvriend op te zoeken. Melissa en Cindy genieten van het zonnetje op de boot samen met de Rotary. En ik doe het vandaag rustig aan; zet een heerlijk Cubaans muziekje op en ga aan de blog beginnen. Een heel verhaal , sorry dat komt door de muziek…

Ik zeg, de Groeten uit Vanderbijlpark en tot ziens!!

O ja… nog bedankt voor alle leuke en lieve reacties die we steeds krijgen!!

• 17 Maart 2015 - 12:21

Judith:

dikke pluim voor al het mooie werk wat jullie gedaan hebben in deze intensieve weken.
    Cindy beterschap...rustig aan he?
    De tijd vliegt he? het is alweer zowat voorbij...maar ik ben erg benieuwd naar jullie presentatie, ik kom zeker kijken!
    Veel liefs voor iedereen daat en dikke knuffels, succes met het afscheid.....
    XJudith.

• 17 Maart 2015 - 20:31

Wies:

Wat fijn dat jullie meteen dat geld van de IJssellaan mochten besteden!!! Goed gedaan en mooi lijkt mij om te zien waar het terecht komt! Geniet nog even , groeten van Wies

• 25 Maart 2015 - 11:37

Lysanne:

Geweldige verhalen weer. En wat leuk van de schoenen en het babyspeelgoed. Alvast een goede terugreis, de tijd vliegt voorbij!

• 25 Maart 2015 - 11:37

Lysanne: