Eerste week is alweer voorbij.. - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu Eerste week is alweer voorbij.. - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu

Eerste week is alweer voorbij..

Blijf op de hoogte en volg Evaton West DCC's

08 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Vanderbijlpark

Hallo fam., collega’s, en een ieder die dit leest

Zondag 30 sept. ‘s morgens 6 uur namen we afscheid van familie en vrienden.
Lindy is onze chauffeur en zij bracht ons veilig naar Schiphol.
Omdat de koffer van Truus te zwaar was heeft Lindy haar handdoeken mee naar huis genomen en konden we door de douane .
Na een vlucht van 11 uur die best wel mee viel ,(Wies zat bij het raam en heeft genoten van het uitzicht)arriveerden we op het vliegveld van Johannesburg. Hier namen we een hotel voor een nacht.
Maandag ochtend huurden we een auto (een hele grote ) wat af en toe voor een ongemakkelijk gevoel zorgde omdat we onderweg al verschillende town ships tegen kwamen.
Het was soms best wel moeilijk dat links rijden, ruiten werden gewist in plaats van richting aangeven.
Rechts afslaan moest met een grote bocht en de rotonde zorgde ook voor wat denkwerk maar we hadden aan Els een prima chauffeur. Zeker met de hulp van onze Channy Channy (tom-Tom).
We verblijven op de campus van de North West University, en hebben twee appartementjes.
Marita en Chantal delen samen een appartement en Wies en Truus het andere.
Dezelfde dag nog hebben we kennis gemaakt met Elsa Fourie (prof.) en haar secretaresse Maureen van de ( NWU).
Koffers uitgepakt en naar een supermarkt om onze eerste boodschappen te doen. ‘s Avonds naar de befaamde Spur om te eten (volgens ons zijn hier alle groepen geweest ).
Dinsdag ochtend, wat een straf buiten ontbijten bij +/- 28 graden.
We hadden een afspraak met Jacob, hij is de chief van de DCC’s in Evaton West.
De reis er naar toe is door verschillende sloppen wijken en we zijn erg onder de indruk.
Vooral de tegen stelling van de luxe die wij hebben en wat we hier zien heeft wel wat tijd nodig om een plaats te krijgen.
Hier werden we voorgesteld aan de principals waar we de komende 6 weken gaan werken. Het zijn DCC’s waar al een keer een andere groep is geweest , dit om de vooruitgang te kunnen meten.
We zijn erg blij met Chantal die zich ontpopt tot een ware IT specialist en er voor zorgt dat we allemaal een Afrikaanse simkaart hebben zodat we naar het thuisfront kunnen bellen. Met natuurlijk de hulp van Marita.
Woensdag bezochten we de DCC’s, hier komen we immers voor, wat hebben we genoten van al die lieve kinderen. De begroeting was geweldig MAGUWA! MAGUWA! (blanke) ze stonden ons al op te wachten.
Donderdag en vrijdag zijn we nog bij de vierde DCC geweest en hebben we de spelotheek bezocht. Verder werden we nog voorgesteld aan mevr. Hlongwane de burgemeester van Evaton West, Bias de wedhouder van Emfulini waarbij we terecht kunnen met vragen of andere zaken. En hij zal ons wat laten zien van het Zuid Afrikaanse leven.
Chantal en Wies gaan de eerste 3 weken werken bij Felicita dit is een DCC wat nog niet is bezocht door medewerkers van Korein.
Marita en Truus gaan naar Ntombi, hier is al wel een andere groep geweest en deze DCC is ook wat
groter.
Ook hebben we Johan en Angela ontmoet zij zijn van de Rotary en zijn directeur en leerkracht op een school. We hebben met hen gegeten en het was een avond om niet te vergeten omdat bijna alles fout ging wat betreft de bediening en het bestelde eten.
Vrijdag nog een keer een vergadering met Jacob en de principals en de teachers om hen duidelijk te maken dat het belangrijk is dat ze de cursus gaan volgen bij Elsa Fourie op de universiteit.
Zaterdag hebben we nog een relax dagje gehad bij Alice, waar we heerlijk genoten hebben van het warme weer, het zwembad en de braai. Ook zondag hadden we nog een relaxdagje, maar helaas moesten we toen ook afscheid nemen van onze lieve Els. We zullen haar heel erg gaan missen!

We zijn erg nieuwsgierig naar maandag, want dan gaan we eindelijk beginnen op de DCC’s.. wordt vervolgd.

Lieve knuffels & warme groet vanuit Zuid-Afrika

• 08 Oktober 2012 - 16:25

Marielle:

Heej dames,
    Leuk om jullie eerste ervaringen te kunnen lezen!! Helemaal omdat je nu een beeld hebt bij wat jullie allemaal meemaken!
    Jammer dat jullie nog niet bij de toy-library geweest zijn... Daar ben ik erg benieuwd naar!!
    Veel succes en plezier, ben nu al benieuwd naar jullie nieuwe verhalen ;)

Groetjes Marielle

• 08 Oktober 2012 - 16:25

Peter Notten:

Succes Chantal, Wies, Truus en Marita met jullie prachtige missie. Hartelijke groeten aan iedereen!

• 08 Oktober 2012 - 16:36

Wilma Van Bladel:

Hallo Dames,

Jullie hebben je geinstalleerd en het echte werk kan beginnen.
    Succes, leuk om jullie ervaringen te delen.

Hartelijke groet Wilma (schoonzus Truus)

• 08 Oktober 2012 - 16:36

Wilma Van Loosdregt:

Hoi Truus, Chantal, Wies en Marita,
    Leuk om iets van jullie te horen, en dat jullie al het een en ander hebben gezien en meegemaakt.
    Succes met jullie eerste werkdag en we blijven jullie volgen......
    Groetjes uit Best......

• 08 Oktober 2012 - 19:25

Mama Chantal:

Hoi Chantal, Wies, Truus en Marita,

Gelukkig is de regen bij ons opgehouden. hoort hier bij de herfst, maar zo te zien/lezen bij jullie zeer zeker niet. Kunnen jullie niet wat van de warme temperatuur deze kant opsturen ? Wij hoeven hier echt niet buiten te ontbijten, brrrrr.

Jullie hebben al vele mooie indrukken opgedaan de afgelopen week.
    En dat jullie veel plezier hebben met elkaar is mooi te zien op de foto's. Echt leuk om alles te lezen en te bekijken.
    Veel plezier en succes nog met jullie project. Ik ben nieuwsgieig naar hoe het jullie verder vergaat.

Groetjes uit America !!!

• 08 Oktober 2012 - 20:15

Beppy Van Zutphen (zus):

ha truus en de andere dames,

wat ziet het er heerlijk uit. gastvrij ontvangen en snoepjes van kinderen.
    veel succes met het project en we leuk dat we jullie zo kunnen volgen

liefs je zus

• 08 Oktober 2012 - 21:52

Gerda:

Wat fijn om te zien/lezen dat jullie het samen goed hebben. Gastvrij ontvangen en al best veel mensen ontmoet in de eerste week.
    Ik wens jullie veel succes en ben benieuwd naar jullie volgende verhaal
    Groetjes en veel liefs van Gerda, moeder van Marita

• 08 Oktober 2012 - 23:34

Lindy:

Ha missie-collega's,

Leuk om van jullie te lezen! De eerste week zit er alweer op, en de eerste werkdag ook. Ben benieuwd hoe jullie het ervaren hebben op de dcc's! En jullie hebben al veel leuke en lieve mensen ontmoet zo te lezen! En daar komen er nog veel meer bij..en ook heul veul lieve en bijzondere kindjes. (soms is jaloezie een gezonde emotie...toch? :p) Heel veel succes en werkplezier verder, keep us posted :)

Groetjes, lindy

• 09 Oktober 2012 - 07:45

Diana De Vries (gebiedsmanager Truus):

Wat een indrukken, wat een ervaring! Ben wel een beetje jaloers!
    Ik zie nu al uit naar jullie volgende verslag.

• 09 Oktober 2012 - 07:58

Els:

Ik ben benieuwd naar het volgende verhaal. Voor jullie informatie - de piloot vertelde maandagochtend haarfijn tijdens de landing, dat het 5 graden was!
    Gr. Els

• 09 Oktober 2012 - 09:01

Rene:

Hallo dames,

Goed jullie eerste verslag te lezen en de eerste, vertrouwde, beelden te zien.
    Heel veel plezier bij Ntombi en Felicita.
    Rene

• 09 Oktober 2012 - 12:39

Angelien:

Wat fijn om tehoren dat het jullie het zo goed naar je zin hebt daar!
    Super!! Truus probeer met je te skypen! maar je bent er vaak niet...
    Is het zooo leuk? Geniet ervan met zijn allen..
    Dikke kus

• 09 Oktober 2012 - 12:42

Angelien:

Hi te vlug door gestuurd!! Mijn zin was niet echt Nederlands..
    Sorry, jullie zullen het toch wel begrijpen..
    Groetjes

• 09 Oktober 2012 - 15:00

Eloise:

Hoi dames, klinkt als een goede eerste week! Hopelijk settelen jullie daar goed en hebben jullie een heerlijke tijd. Super leuk om de kiindjes te zien in Ntombi's DCC. Ik herken er een paar hihi.
    Liefs

• 10 Oktober 2012 - 11:28

Carmen:

Leuk verslag dames!! Kijk uit naar de volgende! Veel plezier!
    Grappig om 'onze' kindjes van Ntombi's dcc te zien!!

Grtjs Carmen

• 10 Oktober 2012 - 16:41

Leontine:

Hallo dames.
    Wat een indrukken die eerste week.
    Ik hoop dat het een leerzame tijd zal zijn om zeker niet meer te vergeten.
    Een fijne tijd en vele groetjes van mji.

• 11 Oktober 2012 - 19:01

Bep Van Tante An Uit Best:

Hallo dames ik las dat jullie goed aan gekomen bent en dat jullie daar naar jullie zin hebben en mooi weer beter dan bij ons wand het begint herft te worden en jullie hebben al wat meegemaakt dat alles verkeerd ging die avond en ik zag op de foto .s die mooie kinderen nou wij wachten af op het volgende berichtje geniet niet er samen van en werken voor je het weet is het weer voor bij gegroet bep

• 11 Oktober 2012 - 20:08

Nell:

Hoi Chantal (en de rest natuurlijk) ,fijn om te horen dat het goed met je is en zo te horen wel naar de zin hebt daar. Maar nu ben je natuurlijk aan het werk en ik hoop dat dat je ook goed bevalt. Hopelijk kunnen jullie wat gaan betekenen voor de kindjes daar ,maar jou kennende gaat dat wel lukken. Ik kon je niet vinden op waar ben jij van jezelf dus daarom maar via deze weg ,is ook wel goed wah. Chantal ,ik hoop dat je een prachtige tijd hebt in Afrika en vergeet niet om te genieten. Ben benieuwd naar je verhalen straks ,want het is ook wel fijn dat je over een paar weken weer terug bent hoor.
    Groetjes van je collega van de limburgse peel , Nell