een week voor vertrek. - Reisverslag uit Son en Breugel, Nederland van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu een week voor vertrek. - Reisverslag uit Son en Breugel, Nederland van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu

een week voor vertrek.

Blijf op de hoogte en volg Evaton West DCC's

06 Oktober 2013 | Nederland, Son en Breugel

Welkom bij onze blog, wij zijn missiegroep 6 van het EWDCC project!

Terwijl we dit bericht aan het typen zijn, lachen we en komen we bij van het heerlijke Afrikaanse eten wat de moeder van Laura heeft gekookt. Het aftellen is begonnen, we hebben er allemaal erg veel zin in! We denken na over welke tweetallen gaan samenwerken en hoe we de indeling van de studio’s gaan doen. Door veel verhalen gehoord te hebben van Eloise en een filmavondje van Pien (een van de oud missieleden) en de ontmoeting met Elsa (professor van de North West University) hebben we inmiddels meer beeld van wat ons te wachten staat.
Samen denken we na over activiteiten die we kunnen gaan doen en dingen we mee kunnen nemen en praten we over onze verwachtingen. Rietjes, schmink en ballonnen zijn allemaal leuke materialen om in ieder geval mee te nemen voor de activiteiten.

We nemen afscheid van onze vrienden en families op zondag 13 oktober op Eindhoven station en van daaruit vertrekken we via Schiphol naar Johannesburg. Pien en Mariëlle gaan ons wegbrengen naar het vliegveld met een busje van Korein in ruil voor een heerlijke Starbucks koffie.

Het project Evaton west Daycare centres (dcc’s), de samenwerking Siyanqoba en Korein bestaat nu 10 jaar. Deze zesde missie heeft daarom een feestelijk tintje. Sinds 2011 zijn missiegroepen vanuit Korein en het Summa college gaan werken in de dcc’s tijdens een periode van 7 weken. We hebben samen als doel de toegankelijkheid en kwaliteit van de dcc’s te verbeteren. Ook ligt er een vraag naar ondersteuning in de sociaal emotionele ontwikkeling van de kinderen.
Tijdens deze missie willen we naast de werkervaringen ook onderzoeken welke vooruitgang er is, kijken we naar de resultaten van de samenwerking en passen daar onze toekomstplannen op aan.

Wie zijn wij?
Ik ben Laura van Genugten, 19 jaar oud en woonachtig in Son & Breugel. Als stagiaire ben ik werkzaam op de Kluppluz BSO opvang wat een hele leuke uitdaging is voor mij. Ik studeer aan het Summa College in Eindhoven de opleiding Pedagogisch werk niveau 4. Met erg veel zin en enthousiasme kijk ik uit naar de missie!

Ik ben Lysanne Moonen en woonachtig in Nederweert. In Afrika vier ik mijn 20ste verjaardag. Ik studeer aan het Summa College in Eindhoven de opleiding Pedagogisch Werker niveau 4. Als stagiaire ben ik werkzaam bij Korein Kinderplein Floralaan bij de peutergroep. Ik kan niet wachten tot het zover is en heb er heel veel zin in.

Ik ben Marleen Vromans, werkzaam op KKP Bennekelstraat als teamcoach VVE, getrouwd en moeder van twee dochters van 17 en 19 jaar. Al een aantal jaren volg ik het project doordat meerdere (ex)-collega’s van ons kinderplein al hebben deelgenomen. Ik heb enorm veel zin in onze missie en zie uit naar onze samenwerking.

Hoi ik ben Eloïse van der Laan, werkzaam bij een peutergroep van Korein in Gestel. Als lid van de EWDCC werkgroep heb ik mee gedacht over de nieuwe missie en het onderzoek dat we nu gaan uitvoeren. We vonden het een grote meerwaarde om een oud missielid mee te sturen omdat die de contacten uit het netwerk al kent en gesprekken kan aangaan. Na een aantal oud missieleden te hebben gesproken is besloten dat ik hiervoor mee mag. Dat maakt me heel gelukkig omdat ik nog steeds veel liefde heb voor dit project.

  • 06 Oktober 2013 - 19:30

    Marielle:

    Hoi dames, leuk om hier weer nieuwe verhalen te kunnen gaan lezen en foto's te kunnen gaan zien van een bijzonder avontuur dat jullie tegemoet gaan!!
    Succes de komende week met inpakken en afscheid nemen!!
    Zie jullie volgende week, heul vroeg, op het station!! Die deal van die koffie wist ik nog biet maar klinkt nu al goed ;p
    Groetjes Marielle

  • 06 Oktober 2013 - 19:50

    Monique Hanssen:

    De laatste week voor jullie vertrek, wat zal die snel omgaan en er moet nog zoveel bedacht en voorbereid worden. Ook ik volg al enkele jaren de activiteiten van de teams die naar Evaton West gaan. En nu nog meer omdat mijn collega Marleen meegaat en mijn "oud"stagiaire Laura, ik vind het super dat zij dit avontuur nu aangaan en ben stiekem jaloers want het lijkt mij ook super om een keer mee te gaan....wie weet met team 7 of 8 ;) Lekker snel tellen deze laatste week in ons kikkerlandje en dan langzaam tellen.... want waarschijnlijk vliegen die 7 weken in Zuid-Afrika ook wel om. Heel veel plezier en in afwachting van jullie verhalen. groetjes Monique

  • 06 Oktober 2013 - 19:59

    Truus Hagen:

    Hallo dames,
    Ik wens jullie een hele fijne tijd in Evaton West. met de kinderen waar jullie gaan werken, met al de mensen om het project heen.
    Geniet van Afrika, en stuur ons veel berichten over wat jullie allemaal doen. Ben erg benieuwd en volg jullie op de voet.

    Truus Hagen groep 4

  • 06 Oktober 2013 - 21:17

    Wies:

    Beste meiden, heel veel succes met jullie werk in Evaton West! Eloïse wat fantastisch dat je mee mag, ik wens jullie een geweldige tijd en ben nu al erg benieuwd naar wat jullie daar weer gaan ondernemen.
    Het lijkt me inderdaad een heel goed idee om iemand mee te sturen die al vertrouwd is met de EW missies. Heel veel succes en dat jullie gaan genieten weet ik wel zeker, liefs van Wies

  • 13 Oktober 2013 - 17:29

    Wies:

    Hé Margot, nou snap ik pas dat jij ook mee bent, wat fijn voor je. Geniet en werk ze en jullie hoeven er geen spijt van te hebben dat je heel de dag in het vliegtuig zit want het regent hier al heel de dag , liefs van Wies.
    PS. moet veel aan jullie denken en aan de mensen daar, wil je hen de groeten doen??

  • 14 Oktober 2013 - 21:40

    Judith:

    Dag dappere collega's....
    Met gemengde gevoelens(ik moet namelijk al die weken mijn fijne collega Eloïse missen, en we zijn net begonnen aan,met een goede samenwerking!)maar wel heel erg enthousiast, ga ik jullie reis volgen! Het lijkt me geweldig wat jullie gaan doen daar en ik stel me dan ook kandidaat voor de volgende missie!
    Het is belangrijk om via de dcc veel kinderen en hun ouders te bereiken,net zo goed als hier in Nederland! Ik hoop dat het vlot verloopt en dat jullie in "The Flow"komen, ik bedoel, dat er wederzijds veel uitwisseling van kennis en plezier mag zijn. Ontzettend veel succes, en ik kijk uit naar jullie volgende bericht!
    Veel liefs,Judith.

  • 16 Oktober 2013 - 21:18

    Lindy:

    Dames, zet m op! Ik ga de weblog weer bijhouden, het blijft een geweldig mooi project. Hoop dat jullie weer veel mooie dingen kunnen gaan doen, leren, bereiken, meemaken und so weiter ;-) heel veel knuffels voor alle lieve mensen en kindjes daar!!

    Toedels,
    Lindy (missie 3)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Son en Breugel

Stage Evaton West team 6

Lees op dit blog over onze bijzondere ervaringen tijdens de werkstage in Zuid- Afrika.

Recente Reisverslagen:

04 December 2013

week 7

24 November 2013

Week 6

17 November 2013

week 5

10 November 2013

week 4

03 November 2013

week 3
Evaton West DCC's

Team 14

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 1335
Totaal aantal bezoekers 188100

Voorgaande reizen:

20 Februari 2019 - 14 April 2019

Missiegroep 14

05 Februari 2018 - 24 Maart 2018

Missiegroep 13

12 Februari 2017 - 03 April 2017

Stage Evaton West team 12

13 Maart 2016 - 01 Mei 2016

Stage Evaton West team 11

12 Oktober 2015 - 01 December 2015

Stage EvatonWest team 10

01 Februari 2015 - 22 Maart 2015

Stage EvatonWest team 9

13 Oktober 2014 - 29 November 2014

Stage EvatonWest team 8

02 Februari 2014 - 22 Maart 2014

Stage EvatonWest team7

13 Oktober 2013 - 02 December 2013

Stage Evaton West team 6

03 Februari 2013 - 24 Maart 2013

Stage Evaton West Team 5

30 September 2012 - 18 November 2012

Stage Evaton West Team 4

12 Februari 2012 - 01 April 2012

Stage Evaton West team 3

Landen bezocht: