Een week voor vertrek. We tellen af. - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu Een week voor vertrek. We tellen af. - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu

Een week voor vertrek. We tellen af.

Door: Jeannie Coopmans

Blijf op de hoogte en volg Evaton West DCC's

05 Oktober 2015 | Nederland, Eindhoven

Bijna is het zover. Op maandag 12 oktober vertrekt team 10 naar Evaton West. Een wat andere missie dan voorgaande jaren en zeker weer met mooie uitdagingen en erg veel zin. Er gaan dit keer 2 missieleden (Monica en Jeannie) voor 4 weken en 2 missieleden (Angelique en Vivian) voor 7 weken.

Het duurde dit keer wat langer voordat de groep compleet was. In de korte tijd die er nog restte hebben we elkaar 3x ontmoet waardoor we elkaar een klein beetje hebben leren kennen.
Gelukkig hebben de vorige groep en de werkgroep ons al van aardig wat informatie voorzien en hebben we begrepen dat voorbereiden best lastig is en we vooral niet teveel plannen moeten maken.
Dat is voor ons Nederlanders, altijd in de weer met plannen en doelen, wat moeilijk. Maar we zullen het gaan ervaren en gaan we ervan uit dat we toch een steentje bij kunnen dragen aan dit mooie project.

Jullie kunnen ons gaan volgen via EWDCC.WAARBENJIJ.NU. Maar wie zijn we nu eigenlijk?
Van links naar rechts:


1. Angelique Hagenaar

Ik werk 24 jaar als pedagogisch medewerkster bij de SKAR, ik heb het erg naar mijn zin op kdv "Wiplala".

Nu mag ik voor 7 weken naar Zuid-Afrika", om daar te gaan werken op een kinderdagverblijf, ervaringen uit te wisselen en elkaar wederzijds te inspireren.

Ik hoop dit te gaan doen door mijn enthousiasme, interesse in andere mensen, mijn aandacht, liefde en geduld en vooral positieve instelling ..

Ik kan niet wachten om met dit grote avontuur te beginnen!

2. Vivian van de Kruis.

Ik ben 23 jaar en ik woon in Heeze. ik werk sinds 2012 als invalkracht met veel plezier bij Korein!
Ook ben ik in 2012 begonnen aan een deeltijd studie pedagogiek in Amersfoort en ga iedere woensdag een hele dag naar school.
Ik ga nu mijn laatste jaar in en vond het tijd voor een nieuwe uitdaging. Toen kwam de vacature van Evaton West op mijn pad en had besloten om mijn motivatiebrief op te sturen.
Na een fijn gesprek was ik één van de gelukkige die mee mocht als missie lid naar Zuid-Afrika!!

De reden dat ik graag mee wil is vooral voor mezelf, om uit mijn comfort zone te stappen en een nieuwe uitdaging aan te gaan om mezelf verder te kunnen ontwikkelen.
Ik word enthousiast van het werken met mensen en kinderen. Ik vind het daarin vooral belangrijk dat de ander zich op zijn gemak voelt zodat je ook echt iets voor die persoon kan betekenen. Hierbij vind ik gelijkwaardigheid en respect voor elkaar belangrijk. Ik hoop mede door de studie die ik volg ik mezelf goed kan vertegenwoordigen voor de organisatie waar ik werkzaam ben. In sommige situaties is 'er zijn' al voldoende en je wilt ze het vertrouwen geven dat er met aandacht naar ze gekeken en geluisterd wordt.

Wie weet ga ik mezelf hierin tegen komen, maar ik ga er open in!

En ik heb er ontzettend veel zin in!


3. Monica Bor

Ik ben werkzaam op Korein Kinderplein Grasland in Eindhoven.
13 jaar geleden ben ik begonnen als pedagogisch medewerker en heb heel wat jaartjes met heel veel plezier als pedagogisch medewerker gewerkt tot ik toe was aan een nieuwe uitdaging. Ik heb eerst een uitdaging gevonden in de functie teamcoach en daarna in de functie als teamleider.
Constant kijk ik naar hoe ik mezelf kan uitdagen en ontwikkelen in mijn werk en Wauw, nu krijg ik de geweldige mogelijkheid om mee te gaan naar Zuid-Afrika. Weer een mooie uitdaging en een ervaring om nooit meer te vergeten. Ik heb er zin in!

Tot op de blog!

4. Jeannie Coopmans

Ik mag als kersvers nieuw werkgroeplid al direct mee naar Zuid-Afrika. Dat kwam als een complete, zeer aangename verrassing. Al langere tijd heb ik de wens om een bijdrage te leveren aan dit project. Naar aanleiding van andere presentaties en uit de verhalen van medewerkers die er waren geweest borrelden er regelmatig ideeën en plannen op. Nu maar eens gaan kijken of ik hier daadwerkelijk wat van waar kan gaan maken. Zoals gezegd, het is geen Nederland en plannen is een volgens mij een westerse uitvinding. Dat wordt voor mij een professionele en persoonlijke uitdaging!

Voor Korein werk ik als gebiedsmanager, ben ik Hostmanshipcoach en werkgroeplid van Evaton West.
Jullie gaan na deze missie zeker nog meer van ons horen. Want een van de doelen voor de werkgroep is: het project binnen de organisatie weer meer op de kaart zetten!

Groeten,
Angelique, Vivian, Monica en Jeannie

  • 05 Oktober 2015 - 20:19

    Monique Hanssen:

    Ik wens jullie allen een hele fijne, leerzame en gezellige tijd in Zuid-Afrika. Het is een ervaring voor het leven. Ik kijk zelf met heel veel prettige gevoelens terug op de mogelijkheid die mij in 2014 is geboden. Ik heb er erg veel van geleerd. Succes Angelique, Vivian, Monica en Jeannie....doe ze daar maar de groeten van mij ;)

  • 05 Oktober 2015 - 23:15

    Mascha Brugman:

    Heel veel mooie belevenissen, ervaringen en bovenal gezelligheid samen! Groetjes mas

  • 06 Oktober 2015 - 10:38

    Margot:

    Mooi om te horen dat jullie er allen zo enthousiast ingaan. Benieuwd naar jullie verhalen!

  • 06 Oktober 2015 - 16:29

    Melissa Zwart:

    Ik ben super benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen! Wat fijn dat jullie zo enthousiast zijn. Ik heb zelf enorm genoten en heb er persoonlijk ook nog eens een behoorlijke ontwikkeling door meegemaakt. Allemaal positief dus! Vooral niet vergeten te genieten, heeel veel plezier en succes.

    Melissa team 9.

  • 06 Oktober 2015 - 21:46

    Judith Van Lith :

    wat een mooie missie! fijn dat jullie Evaton West weer gaan verblijden. zelf ben ik in 2014 geweest, en inderdaad, een hele boeiende en onvergetelijke ervaring die met je meegaat je leven lang. Er zijn daar mensen die me dierbaar zijn, doe ze de groeten van me, en niet vergeten; flink huggen! Hele fijne reis gewenst met een goede en prettige samenwerking en mooie belevenissen. zeker te weten ga ik jullie volgen!
    Groeten,Judith.

  • 06 Oktober 2015 - 22:26

    Marleen Vromans:

    Hele mooie herinneringen komen nu al weer boven tijdens het lezen van jullie blog. Ik wens jullie een hele fijne, leerzame, betekenisvolle en gezellige missie toe. Goede reis en geniet van het prachtige land en de prachtige mensen daar. Liefs, Marleen (missie 6)

  • 08 Oktober 2015 - 14:05

    Janita:

    Succes en heel veel plezier!

  • 10 Oktober 2015 - 17:00

    Karin Van Nuland:

    Beste collega's ik wens jullie veel plezier en succes tijdens de stage . Ik ga jullie volgen omdat ik heel graag met de volgende missie mee zou willen gaan. Ik ben super nieuwsgierig naar jullie ervaringen.
    Groetjes Karin van Nuland
    pm er . Schouwbroekseweg

  • 12 Oktober 2015 - 19:24

    Chantal:

    Hey dames,
    En veilig aangekomen in het mooie en warme Afrika. Jullie bijzonder avontuur is nu echt begonnen...spannend. Ik ben benieuwd naar jullie belevenissen en kijk al uit naar het volgende verhaal! Groetjes Chantal missie 9

  • 13 Oktober 2015 - 11:15

    Rick Van Der Heijden:

    Ik hoop dat jullie goed zijn aangekomen en de winterjassen al aan de bomen hebben gehangen. Wow, wat een mooie tijd zullen jullie beleven met zoveel fantastische indrukken die je leven lang bijblijven. En je blik zult verruimen.

    Heel veel plezier en succes!

    Groetjes Rick
    Projectleider Duurzaamheid


  • 13 Oktober 2015 - 17:50

    Evaton West DCC's :

    Succes dames! Hier vriezen je tenen ervan af, maar dat past heel goed bij verse paddenstoelensoep. Jullie eten....Tortilla's met verse ananas? Liefs aan alle mooie mensen daar. Ik ben diep jaloers!

  • 13 Oktober 2015 - 17:53

    Evaton West DCC's :

    Sorry, maar ik moet nog even uitzoeken hoe ik inlog als mezelf.....
    Groetjes Sigrid

  • 14 Oktober 2015 - 19:13

    Lientjekanters:

    Lienje hallo eindelijk heb ik met hulp van ome Harrie je te pakken gekregen.Alles gaat goed. Alleen hebben jullie beter weer. Groetjes mam.

  • 15 Oktober 2015 - 14:08

    Cindy De Quant:

    hallo dames,
    ik wens jullie heel veel plezier, geduld ;) en mooie ervaringen.
    doe IEDEREEN (apen incluis) daar de groeten met een knuffel
    en geniet!
    groetjes, Cindy
    (ps. ik heb jullie nog wat info gestuurd op jeannie's koreinmail)

  • 15 Oktober 2015 - 23:11

    Mick Van Nunen :

    Was bijna meegegaan naar Afrika... Iets hield mij nog tegen.. Nu erg
    Benieuwd naar jullie belevingen en momenten die jullie mee zullen gaan maken.. Wie weet dat ik dat ik dan nog wel de volgende zal zijn
    Die naar Afrika zal gaan.. Heb een mooie tijd samen.. Steun elkaar waar nodig.....

  • 16 Oktober 2015 - 16:49

    Nancy Hoens :

    Een week voor vertrek...we tellen af..en nu..zijn jullie er 'gewoon'. Inmiddels zijn er een paar dagen verstreken en kijken we uit naar de eerste bevindingen van jullie verblijf. Lieve groet Nancy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

Stage EvatonWest team 10

De ervaringen van team 10 in EvatonWest

Recente Reisverslagen:

27 November 2015

Laatste week

21 November 2015

Week 6

13 November 2015

Week 5

07 November 2015

week 4

31 Oktober 2015

Week 3
Evaton West DCC's

Team 14

Actief sinds 03 Jan. 2011
Verslag gelezen: 1645
Totaal aantal bezoekers 188192

Voorgaande reizen:

20 Februari 2019 - 14 April 2019

Missiegroep 14

05 Februari 2018 - 24 Maart 2018

Missiegroep 13

12 Februari 2017 - 03 April 2017

Stage Evaton West team 12

13 Maart 2016 - 01 Mei 2016

Stage Evaton West team 11

12 Oktober 2015 - 01 December 2015

Stage EvatonWest team 10

01 Februari 2015 - 22 Maart 2015

Stage EvatonWest team 9

13 Oktober 2014 - 29 November 2014

Stage EvatonWest team 8

02 Februari 2014 - 22 Maart 2014

Stage EvatonWest team7

13 Oktober 2013 - 02 December 2013

Stage Evaton West team 6

03 Februari 2013 - 24 Maart 2013

Stage Evaton West Team 5

30 September 2012 - 18 November 2012

Stage Evaton West Team 4

12 Februari 2012 - 01 April 2012

Stage Evaton West team 3

Landen bezocht: