De eerste week - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Vanderbijlpark, Zuid-Afrika van Evaton West DCC's - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Nicole,Karin en Joan

Blijf op de hoogte en volg Evaton West DCC's

21 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Vanderbijlpark

De eerste week zit erop, het is een week van ongelofelijk veel indrukken en ongelofelijk veel, leuke indrukwekkende ontmoetingen.

Eerst nemen wij op Schiphol afscheid van onze families en stappen in het vliegtuig.
Het is een zeer comfortabele vlucht met zo'n drie stoelen per persoon.

Na 10 uur en 15 minuten landen wij op Tambo Airport in Johannesburg.

Uiteraard hebben wij net als voorgaande missies in de eerste week de mensen van het netwerk ontmoet waarmee wij nauw gaan samenwerken. Wij worden zeer hartelijk ontvangen.

Tijdens de eerste bijeenkomst worden wij uitgenodigd om deel te nemen aan de sportdag die deze week zal plaatsvinden. Dit lijkt ons een geweldige ervaring om eens mee te maken dus nemen wij de uitnodiging graag aan.

Na de eerste bijeenkomst gaan wij naar de kinderdagverblijven waar wij de komende weken mogen gaan werken. We zien de kinderen en de teachers voor het eerst en worden ook hier erg hartelijk ontvangen. Het is geweldig om de kinderen te zien en te zien hoe zij op ins reageren. De kinderen kijken ons vol verwachting aan en al snel worden wij geknuffeld en delen wij heel veel high fives uit.

Wij kijken er nu al naar uit om volgende week aan de slag te gaan.

De dag van de sportdag is een hele happening....de kinderen worden met zijn 13en tegelijk in auto's bij het hoofdkantoor gebracht. Vervolgens gaan 400 kinderen in 3 bussen. In de stromende regen rijden we naar Johannesburg, naar het stadion van de Kaizer Chiefs. Omdat het zo ontzettend hard regent valt het programma letterlijk in het water....de kinderen wachten gehoorzaam in lange rijen. Uiteindelijk worden de kinderen en de teachers per kinderdagverblijf op de foto gezet met het voetbalveld op de achtergrond. Daarna gaan de kinderen weer in de bussen om in de nog steeds stromende regen terug naar het hoofdkantoor te gaan. Dit was een Zuid-Afrikaanse sportdag.

In het weekend maken we een reis naar Mpumalanga...prachtige route en schitterende uitzichten.

Zondag nemen wij afscheid van Jeannie. Zij gaat terug naar Nederland. Goed voorbereid en vol vertrouwen blijven wij achter.

Op maandag 21 maart mogen wij als VIP gasten met Bias (werkt bij de gemeente) en Nhlanhla mee naar Human Rights Day. We gaan oa naar het monument in sharpeville waar 69 mensen doodgeschoten zijn in 1961. Hierna bezoeken wij het kerkhof waar de 69 mensen begraven zijn. Als VIP gasten nemen wij deel aan een echte Zuid-Afrikaanse lunch en ontmoeten wij daar de advocaat van Nelson Mandela George Bizos ( een echte beroemdheid in Zuid-Afrika) (zie foto). Het is een zeer indrukwekkende dag. Een eer om mee te maken.

Het is een goeie eerste week.

Groetjes,

Karin, Nicole en Joan ( missie 11)

• 21 Maart 2016 - 19:55

Wies Van Dijk:

Ik heb helaas jullie introductie gemist maar ik vind het heel leuk om jullie te volgen. Wat luxe trouwens in het vliegtuig!! En dan die sportdag, ik zie het voor me. Heel veel succes met het werk in de daycare centers!! Groeten van Wies (team 4)

• 21 Maart 2016 - 23:17

Monique Hanssen:

Wat speciaal dat jullie ook bij de Human rights day aanwezig konden zijn. bij ons was dat de afsluiter van onze tijd in Zuid-Afrika. Veel plezier bij het werken in de Daycare's
    groetjes Monique team7

• 22 Maart 2016 - 09:27

Marijke (team 8):

Wat een drukke en indrukwekkende 1e week hebben jullie al gehad met kennismaken, een sportdag en Human Rights Day. Ik wens jullie veel plezier bij het werken in de Daycare Centres komende week en lees volgende week graag jullie ervaringen zijn geweest. Groetjes Marijke

• 22 Maart 2016 - 12:37

Meta:

Zo dat is al heel wat met nog maar een week in Zuid-Afrika.

• 22 Maart 2016 - 20:41

Frans En Elly Verhagen:

Leuk om jullie verslag te lezen, kan me ook voorstellen dat het jullie af en toe duizelt van alle indrukken.
    De foto's geven ons dan ook een beeld van wat jullie daar zien.
    Mooi met al die kindjes, jammer dat de sportdag in het water viel. Maar zal voor die kinderen toch wel een hele spannende dag geweest zijn, in een bus en naar het stadion!!!
    Wij hopen dat jullie nog veel mooie dingen zullen beleven, en ook genieten van deze onderneming.
    Tot de volgende keer, groetjes Frans en Elly

• 23 Maart 2016 - 20:25

Ellen:

Hallo meiden wat een ervaring al en wat staat er nog te wachten?
    Een heel fijn paasweekend met safari's
    Tot het volgende verslag. Groetjes Ellen en jacques

• 24 Maart 2016 - 13:47

Janita:

Geniet er van!! Het klinkt allemaal heel indrukwekkend.

• 15 Januari 2017 - 13:16

Ger De Greef:

Geweldig wat jullie daar allemaal hebben meegemaakt. Mijn dochter Laura gaat in februari met team 12 naar Afrika en ik ben nu jullie verslagen aan het bekijken en zie dat jullie fantastische indrukken hebben opgedaan. Ik ben zo benieuwd naar wat Laura meegaat maken daar in Afrika.

groeten van een trotse pa
    Ger de Greef